Salto Treningssenter

Identitet

OPPDRAGET

Salto Treningssenter skal pusse opp og utvide, og ønsker i den sammenheng en oppdatering av visuell profil og strategi. De ønsker en ny forretningsstrategi og kommunikasjonsstrategi som sammen med en helhetlig visuell profil kommuniserer konseptet bedre utad og samler bedriften internt. 

OPPDRAGSGIVER

Bacheloroppgave ved Høgskolen i Sørøst-Norge. Bacheloroppgaven er et reelt kundeoppdrag med Salto Treningssenter som oppdragsgiver.

MEDVIRKENDE

Bacheloroppgaven er en gruppeoppgave i samarbeid med Ingrid Fredriksen, Ingrid Hagelund og Anna Elena V. Hardangen. Min rolle som kreativ leder gikk ut på å planlegge, lede og drive de kreative prosessene fremover. 

Alle er velkommen på Salto, uansett fysisk form, nivå og ambisjoner. Gjennom et bredt tilbud og faglig veiledning vil hver enkelt finne et treningsalternativ tilpasset seg.

Kjernebudskap

«Du er velkommen til oss uansett form, nivå og ambisjoner. Hos oss blir alle medlemmer ivaretatt og sett, og du blir inkludert i et hyggelig treningsmiljø. Vår lange erfaring og kompetanse gir oss muligheten til å tilrettelegge treningen for akkurat deg. Vi har et bredt tilbud med alt fra gruppetimer til treningsapparater og frivekter. Ønsker du oppfølging og veiledning kan våre personlige trenere hjelpe deg med et skreddersydd treningsprogram.»

 

Da Salto Treningssenter har en så bred målgruppe valgte designteamet å dele opp kommunikasjonsmålgruppen. Den yngre delen av målgruppen skal blant annet nås via nettannonser og sosiale medier. Den eldre delen nås blant annet gjennom direkte markedsføring ved postkort.

©2017 Herman Andreassen

Log in with your credentials

Forgot your details?